پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۶۳۳
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۴

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: امام جمعه برازجان گفت: یکی از دغدغه هایی که وجود دارد عدم وجود روحانی در روستاهاست که انتظار می‌رود بخشدارها اهتمام کنند و روستایی بدون روحانی نداشته باشیم.

به گزارش «فکرشهر»، حجت الاسلام «حسن مصلح»، در یکصد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان که امروز چهارشنبه، ۴ امرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، با تشکر از حضور حضار در این «جلسه مقدس»، اظهارداشت: در بحث قرآن اقدامات خوبی انجام گرفته است با توجه به هتک حرمتی که به ساحت مقدس قرآن انجام شد.

وی اضافه کرد: قرآن همه چیز ماست ‌و با تمام وجود باید آن را خوانده و فرامین آن را انجام دهیم.

جلسات خانگی قرآن تقدیر شوند

مصلح ادامه داد: در شهر برازجان بیش از ۱۰۰ جلسه خانگی قرآن برگزار می‌شود که این تعداد قابل تقدیر است و از آنها نیز تقدیر به عمل آمد و از امامان جمعه می خواهم که این جلسات را در بخش ها شناسایی کرده و از این افراد تقدیر به عمل آید.

امام جمعه برازجان، همچنین گفت: انتظار داریم که بحث امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه بیشتر قرار گیرد و هر اداره ای ستادی با این عنوان داشته باشد و گزارش عملکرد خود را نیز اعلام کند.

یکی از دغدغه هایی که وجود دارد عدم وجود روحانی در روستاهاست

حجت الاسلام مصلح در بخش دیگری از سخنانش، به کمبود روحانی در شهرستان پرداخت و گفت: یکی از دغدغه هایی که وجود دارد عدم وجود روحانی در روستاهاست که انتظار می‌رود بخشدارها اهتمام کنند و روستایی بدون روحانی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: نماز جمعه، قطب هر شهر است و ظرفیت بسیار خوبی برای مسوولین و تبیین انقلاب است و باید از این ظرفیت استفاده کرد و بخش هایی که در این مورد کاری انجام می‌دهند، گزارش کار دهند و از مشارکت مردم نیز استفاده کنند و مدیران نیز در نماز جمعه شرکت کنند.

باید وزن شورای فرهنگ عمومی را با دعوت از مسوولین استانی ارتقا دهیم

فرماندار شهرستان دشتستان نیز در این جلسه گفت: باید از عاشورا و خود سیدالشهدا بیاموزیم و از این واقعه و امام مظلوممان درس بگیریم.

احمد بنافی افزود: ادارات، نهادها، سازمان و بنیادهای زیادی هستند که متولی فرهنگ هستند و کارکردهای فرهنگی دارند و این کار شورای فرهنگ عمومی است که وظایف اینها را بشناسد و به آنها نقش دهد تا کارایی لازم و مبتکرانه را داشته باشند.

وی گفت که «از جمله کارهایی که صورت گرفت بحث ازدواج آسان بود که چند دستگاه با همکاری آن را انجام دادند» و افزود: باید وزن شورای فرهنگ عمومی را با دعوت از مسوولین استانی ارتقا دهیم و مسوولین استانی نهادهای مربوطه دعوت شده و در این جلسه شرکت کنند.

بنافی بیان داشت: مصوبات این جلسه باید توسط دبیرخانه پیگیری شود، شاید کارهایی صورت گرفته باشد اما گزارش آن ارسال نشده باشد و یا بالعکس، کاری انجام نشده باشد.

در سال جاری، اعتبارات خاص مربوط به نماز جمعه ها تقریبا ۶ برابر شده است/ بیشتر از آن را دیگر نباید از فرمانداری توقع داشت و از سایر ظرفیت ها نیز باید استفاده کرد

فرماندار دشتستان ادادمه داد: بحث پشتیبانی از مجموعه های فرهنگی دیگر موردی است که وجود دارد و در سال جاری برای تمامی دستگاه های مربوطه، بودجه در نظر گرفته ایم و اعتبارات خاص مربوط به نماز جمعه ها تقریبا ۶ برابر شده است.

وی افزود: حالا ممکن است بگویند این بودجه کفایت نمی کند اما باید این نکته را در نظر گرفت که این وظیفه و نقش من بود که انجام داده ام و بیشتر از آن را دیگر نباید از فرمانداری توقع داشت و نماز جمعه نهادی مردمی است و از سایر ظرفیت ها نیز باید استفاده کرد.

احمد بنافی اضافه کرد: با بگیر ‌و ببند مخالفم اما حضور در نماز جمعه را باید جدی گرفت و به مسوولین باید گفت که در این آیین شرکت کنند و باید سازوکار وراهکاری در نظر گرفت تا این موضوع اتفاق افتد.

به گزارش «فکرشهر»، در پایان این جلسه از خدمات چندین ساله حجت الاسلام «علیرضا کشاورز بارگاهی»، امام جمعه سابق سعدآباد که در خردادماه تکریم شد، تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر